část 2
V 1. části této série jsem si dovolil položit otázku, jaká je vaše představa o koncertech klasické hudby a o jeho publiku. Máte ji utvořenou? A také jsem slíbil odpověď na otázku, jak je možné, že spojení byznysu a klasiky existuje už více než 30 let. Tady ta odpověď je:
Neoficiální začátek to celé mělo v r. 1990 na fotbalovém mistrovství světa v Itálii -
je dobře známo, že fotbal na této nejvyšší úrovni je nejen sportem, ale i velkým byznysem.
Většinu Italů spojuje láska k fotbalu a současně hrdost na italské hvězdy klasické hudby. To byl důvod, proč někoho napadlo tyto dvě zdánlivě zcela nesourodé věci dát dohromady.
“Nessun dorma” - říká vám něco toto slovní spojení?
Pokud o něm nějaké povědomí máte a je vám víc než 40, pak je to pravděpodobně proto, že tuto árii z opery Turandot slavného italského skladatele Giacomo Pucciniho zazpíval na úvodním ceremoniálu světového fotbalového mistrovství jiný slavný Ital - Luciano Pavarotti. Součástí libreta je totiž mohutné a opakované “Vinceró!” “Vinceró!” Zvítězím, zvítězím. (Šampionát tenkrát vyhráli Němci. Italové byli třetí.)
Jednalo se o první velké prolomení hranice, která existuje mezi světem koncertních síní a světem řekněme hudebních laiků. Byl to víc než osvěžující průlom.
Od té doby v různých částech světa našlo mnoho byznysmanů odvahu udělat součástí
svého marketingového mixu živá vystoupení jednotlivců i souborů s pro obchodní svět
netradičním repertoárem - populární klasickou hudbou
Co je populární klasická hudba? Čím se liší od té ortodoxní, vážné? O tom bude další, navazující blogový příspěvek ... Ale už teď si o tom můžete udělat představu když se podíváte na naši tnterpretaci skladby Bouře od Antonia Vivaldiho v jednom netradičním prostředí
Anebo si poslechněte Pavarottiho Vincero zpívané na fotbalovém stadionu:
תגובות